Uitslaande brand in woning Sumatra Zoetermeer

woensdag 20 februari 2013 17:44


Zoetermeer – 
Een meisje die aan het spelen was in een woning aan de Sumatra heeft woensdagmiddag zelf de brandweer gebeld dat het huis in brand stond. Nadat ze 112 had gebeld is ze veilig naar buiten naar de buren toe gegaan. Bij aankomst van de eerste brandweervoertuigen was de brand inmiddels uitslaande op de benedenverdieping. De brandweer ging het pand binnen om te blussen. Enkele brandende objecten werden naar buiten gebracht.

Door de brand werden omliggende woningen gecontroleerd op koolmonoxide. Daarbij werd in een naastgelegen woning een hennepkwekerij ontdekt. Vermoedelijk is de brand ontstaan door deze kwekerij. In de woning is een omgevallen lamp aangetroffen die nog brandde. Dit kan ook mogelijk de oorzaak zijn.

Het meisje is bij de buren gecontroleerd door ambulancepersoneel op rookinhalatie. Zij hoefde niet vervoerd te worden naar het ziekenhuis. De dierenambulance heeft uit twee omliggende woningen twee honden weggehaald met behulp van de brandweer. Zij zijn tijdelijk elders ondergebracht. Stichting Salvage zal de schade verder regelen.

Foto’s : Anton Bregman en Wilbert Tintel

 

Eigenaar/Oprichter Nieuws op Beeld

0 reacties

Uitslaande brand in woning Sumatra Zoetermeer
Schrijver:

 

 


Zoetermeer – 
Een meisje die aan het spelen was in een woning aan de Sumatra heeft woensdagmiddag zelf de brandweer gebeld dat het huis in brand stond. Nadat ze 112 had gebeld is ze veilig naar buiten naar de buren toe gegaan. Bij aankomst van de eerste brandweervoertuigen was de brand inmiddels uitslaande op de benedenverdieping. De brandweer ging het pand binnen om te blussen. Enkele brandende objecten werden naar buiten gebracht.

Door de brand werden omliggende woningen gecontroleerd op koolmonoxide. Daarbij werd in een naastgelegen woning een hennepkwekerij ontdekt. Vermoedelijk is de brand ontstaan door deze kwekerij. In de woning is een omgevallen lamp aangetroffen die nog brandde. Dit kan ook mogelijk de oorzaak zijn.

Het meisje is bij de buren gecontroleerd door ambulancepersoneel op rookinhalatie. Zij hoefde niet vervoerd te worden naar het ziekenhuis. De dierenambulance heeft uit twee omliggende woningen twee honden weggehaald met behulp van de brandweer. Zij zijn tijdelijk elders ondergebracht. Stichting Salvage zal de schade verder regelen.

Foto’s : Anton Bregman en Wilbert Tintel

 

Auto verwoest door brand op Courzandseweg in Rotterdam

Auto verwoest door brand op Courzandseweg in Rotterdam

Rotterdam - In de nacht van woensdag op donderdag is rond middernacht een voertuigbrand gemeld aan de Courzandseweg op de Heijplaat. Ondanks het optreden van de brandweer kan de auto als verloren worden beschouwd. Het vuur heeft het voertuig volledig verwoest. Over de...

Share This

Deel dit!

Deel het bericht met al je vrienden!