Meerdere personen onwel door koolmonoxide in woningen Rotterdam

donderdag 13 november 2014 01:51

Rotterdam – Bij twee verschillende incidenten zijn vijf personen gewond geraakt door koolmonoxide. Op zowel de Sumatraweg als de Krabbendijkestraat ontstond er koolmonoxide in de woningen door een nog onbekende oorzaak. De bewoners werden onwel en belden de hulpdiensten.

Krabbendijkestraat
In een woning aan de Krabbendijkestraat raakten drie slachtoffers gewond door een mogelijk defect aan een geiser. Door het defect was er koolmonoxide ontstaan en werden de bewoners onwel. De brandweer kwam ter plaatse om metingen te verrichten en de woningen te ventileren. In totaal drie woningen werden er waarde van Koolmonoxide gemeten. In één van de  getroffen woningen was de concentratie het hoogst. Er raakten twee bewoners en een baby dusdanig gewond dat zij naar het ziekenhuis werden vervoerd

Sumatraweg
Even later ontstond er in een woning aan de Sumatraweg eveneens een gevaarlijke situatie. Ook in deze woning was koolmonoxide ontstaan door een defect aan een geiser of kachel. Twee bewoners werden naar het ziekenhuis gebracht.

Vooral in winter vaak koolmonoxide in woningen
Jaarlijks komen veel mensen te overlijden door Koolmonoxidevergiftiging. Mensen zetten in de koude maanden minder snel een raampje open als ventilatie. Oude geisers en kachels worden niet gecontroleerd of vervangen. Vaak ontbreekt er naast een rookmelder een koolmonoxidemelder. Koolmonoxide zorgt ervoor dat je suf wordt en rustig in slaap valt of blijft. Zonder dat je erg in hebt kom je te overlijden.

 

Eigenaar/Oprichter Nieuws op Beeld

0 reacties

Meerdere personen onwel door koolmonoxide in woningen Rotterdam
Schrijver:

 

 

Rotterdam – Bij twee verschillende incidenten zijn vijf personen gewond geraakt door koolmonoxide. Op zowel de Sumatraweg als de Krabbendijkestraat ontstond er koolmonoxide in de woningen door een nog onbekende oorzaak. De bewoners werden onwel en belden de hulpdiensten.

Krabbendijkestraat
In een woning aan de Krabbendijkestraat raakten drie slachtoffers gewond door een mogelijk defect aan een geiser. Door het defect was er koolmonoxide ontstaan en werden de bewoners onwel. De brandweer kwam ter plaatse om metingen te verrichten en de woningen te ventileren. In totaal drie woningen werden er waarde van Koolmonoxide gemeten. In één van de  getroffen woningen was de concentratie het hoogst. Er raakten twee bewoners en een baby dusdanig gewond dat zij naar het ziekenhuis werden vervoerd

Sumatraweg
Even later ontstond er in een woning aan de Sumatraweg eveneens een gevaarlijke situatie. Ook in deze woning was koolmonoxide ontstaan door een defect aan een geiser of kachel. Twee bewoners werden naar het ziekenhuis gebracht.

Vooral in winter vaak koolmonoxide in woningen
Jaarlijks komen veel mensen te overlijden door Koolmonoxidevergiftiging. Mensen zetten in de koude maanden minder snel een raampje open als ventilatie. Oude geisers en kachels worden niet gecontroleerd of vervangen. Vaak ontbreekt er naast een rookmelder een koolmonoxidemelder. Koolmonoxide zorgt ervoor dat je suf wordt en rustig in slaap valt of blijft. Zonder dat je erg in hebt kom je te overlijden.

 

Auto in brand Bredeweg Haastrecht

Auto in brand Bredeweg Haastrecht

Haastrecht - Op de Bredeweg in Haastrecht is afgelopen nacht brand ontstaan in een personenauto, de brand is vermoedelijk aangestoken. De brandweer werd in eerste instantie naar een verkeerd adres gestuurd, eenmaal ter plaatse stond de auto al grotendeels in brand. De...

Auto te water van Oudheusdenweg Zevenhuizen

Auto te water van Oudheusdenweg Zevenhuizen

Zevenhuizen - Een automobilist is zondagmorgen omstreeks half elf te water geraakt met zijn voertuig langs de Ban Oudheusdenweg in Zevenhuizen. Omdat niet duidelijk was of er nog slachtoffers in het voertuig zouden zitten werd de brandweer met onder andere twee...

Share This

Deel dit!

Deel het bericht met al je vrienden!