Ouders en drie kinderen onwel door koolmonoxide in woning Rottekade Bergschenhoek

0

Bergschenhoek – Een gezin bestaande uit drie kinderen en een vader en een moeder zijn maandagavond onwel geworden door koolmonoxidevergiftiging. In hun nieuwbouwwoning was er vermoedelijk bij de verwarmingsinstallatie een lekkage ontstaan waardoor het huis gevuld werd met koolmonoxide. Één van de gezinsleden raakte onwel en belden de hulpdiensten.

Deze reden in eerste instantie voor een mogelijke reanimatie maar hier bleek geen sprake van te zijn. Het gehele gezin is naar het ziekenhuis gebracht zodat ze voldoende zuurstof krijgen. Een woordvoerder van de veiligheidsregio gaf aan dat de kinderen in ieder geval bij kennis waren. De brandweer heeft de CV-installatie afgesloten en de woning geventileerd.