Vijf personen onwel door koolmonoxidevergiftiging Bree Rotterdam

zondag 22 december 2019 11:13

Rotterdam – Zaterdagavond zijn vijf personen onwel geworden door koolmonoxide welke was vrijgekomen in een woning aan de Bree in Rotterdam. Rond 00.30 uur kwam ambulancepersoneel ter plaatse om de onwel geworden slachtoffers te onderzoeken, op het moment dat het ambulancepersoneel de woning binnenstapte werd er door hun eigen CO-melder alarm geslagen.

Het ambulancepersoneel bracht iedereen naar buiten en alarmeerde direct de brandweer. Uit metingen blijkt dat er inderdaad sprake van een lekkage van koolmonoxide. Na onderzoek bleek de oorzaak te liggen aan achterstallig onderhoud van een ouderwetse geiser. De vijf slachtoffers zijn voor behandeling per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

In koude maanden is er altijd een verhoogd aantal van koolmonoxide-meldingen. Als men geen melder heeft merkt men niets van het giftige gas, koolmonoxide is een kleur- en reukloos gas. Wanneer je dit niet doorhebt verdwijnt de zuurstof uit je bloed en wordt je onwel. In het slechtste geval kan dit dodelijk gevolgen hebben wanneer  er te laat wordt opgemerkt dat het slachtoffer onwel wordt.

De brandweer adviseert om altijd een CO-melder in huis te hebben wanneer gebruik wordt gemaakt van een open-haard, een geiser of een CV-ketel. De melder alarmeert direct wanneer en CO wordt gemeten.

 

Eigenaar/Oprichter Nieuws op Beeld

0 reacties

Vijf personen onwel door koolmonoxidevergiftiging Bree Rotterdam
Schrijver:

 

 

Rotterdam – Zaterdagavond zijn vijf personen onwel geworden door koolmonoxide welke was vrijgekomen in een woning aan de Bree in Rotterdam. Rond 00.30 uur kwam ambulancepersoneel ter plaatse om de onwel geworden slachtoffers te onderzoeken, op het moment dat het ambulancepersoneel de woning binnenstapte werd er door hun eigen CO-melder alarm geslagen.

Het ambulancepersoneel bracht iedereen naar buiten en alarmeerde direct de brandweer. Uit metingen blijkt dat er inderdaad sprake van een lekkage van koolmonoxide. Na onderzoek bleek de oorzaak te liggen aan achterstallig onderhoud van een ouderwetse geiser. De vijf slachtoffers zijn voor behandeling per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

In koude maanden is er altijd een verhoogd aantal van koolmonoxide-meldingen. Als men geen melder heeft merkt men niets van het giftige gas, koolmonoxide is een kleur- en reukloos gas. Wanneer je dit niet doorhebt verdwijnt de zuurstof uit je bloed en wordt je onwel. In het slechtste geval kan dit dodelijk gevolgen hebben wanneer  er te laat wordt opgemerkt dat het slachtoffer onwel wordt.

De brandweer adviseert om altijd een CO-melder in huis te hebben wanneer gebruik wordt gemaakt van een open-haard, een geiser of een CV-ketel. De melder alarmeert direct wanneer en CO wordt gemeten.

 

Woning overvallen op Dr. de Visserstraat in Rotterdam

Woning overvallen op Dr. de Visserstraat in Rotterdam

Rotterdam - Donderdagavond 17 september zijn een moeder en haar twee kinderen in haar woning aan de Dr. de Visserstraat in Rotterdam overvallen door twee gewapende mannen. Even voor elf uur 's avonds werd de politie gealarmeerd voor een overval in een woning. Twee...

Dode na schietpartij Parallelweg Rotterdam

Dode na schietpartij Parallelweg Rotterdam

Rotterdam - In een auto aan de Parallelweg in Rotterdam is woensdagavond een man met een schotwond aangetroffen. Zijn verwondingen waren zo ernstig dat hij ondanks reanimatiepogingen is overleden. Hulpverleners werden naar het adres gestuurd vanwege een reanimatie en...

Share This

Deel dit!

Deel het bericht met al je vrienden!