ANWB: Te veel informatie op Kleinpolderplein Rotterdam zorgt voor gevaarlijke situaties

donderdag 13 augustus 2020 16:30

Rotterdam – Voor wie wel eens over de A13 naar Rotterdam is gereden, snapt hoe chaotisch het voorsorteren bij het Kleinpolderplein kan zijn: ondanks een snelheidslimiet van 80 km per uur is het voor weggebruikers een uitdaging om in korte tijd de juiste rijbaan te vinden. De ANWB zegt de oorzaak te weten: er staat tè veel informatie op de bewegwijzeringsborden.

Naar aanleiding van de hoge hoeveelheid ongevallen op het stukje snelweg heeft de ANWB een onderzoek gehouden onder haar leden. In de periode van 2015 tot 2017 zijn hier meer dan veertig ongevallen gebeurd. Een derde van die ongevallen was met letsel.

Bij het onderzoek moesten de deelnemers korte filmfragmenten bekijken en vragen beantwoorden. Zowel regelmatige weggebruikers van het knooppunt als mensen die dit traject niet (zo vaak) afleggen, hebben meegedaan.

Uit de onderzoeksresultaten is gebleken dat de weg vooral onveilig is door de overmaat aan informatie op de bewegwijzeringsborden. Dit komt mede door de grote hoeveelheid afritten in een korte afstand. Automobilisten hebben simpelweg te weinig tijd om alle informatie te verwerken, het overige verkeer in de gaten te houden en tijdig van rijbaan te wisselen. Dit heeft het vele abrupte wisselen van rijstrook tot gevolg.

Volgens de ANWB liggen oplossingen is onder andere betere belijning en het meer ruimte laten tussen bewegwijzeringsborden.


Bron foto: ANWB

 

0 reacties

ANWB: Te veel informatie op Kleinpolderplein Rotterdam zorgt voor gevaarlijke situaties
Schrijver:

 

 

Rotterdam – Voor wie wel eens over de A13 naar Rotterdam is gereden, snapt hoe chaotisch het voorsorteren bij het Kleinpolderplein kan zijn: ondanks een snelheidslimiet van 80 km per uur is het voor weggebruikers een uitdaging om in korte tijd de juiste rijbaan te vinden. De ANWB zegt de oorzaak te weten: er staat tè veel informatie op de bewegwijzeringsborden.

Naar aanleiding van de hoge hoeveelheid ongevallen op het stukje snelweg heeft de ANWB een onderzoek gehouden onder haar leden. In de periode van 2015 tot 2017 zijn hier meer dan veertig ongevallen gebeurd. Een derde van die ongevallen was met letsel.

Bij het onderzoek moesten de deelnemers korte filmfragmenten bekijken en vragen beantwoorden. Zowel regelmatige weggebruikers van het knooppunt als mensen die dit traject niet (zo vaak) afleggen, hebben meegedaan.

Uit de onderzoeksresultaten is gebleken dat de weg vooral onveilig is door de overmaat aan informatie op de bewegwijzeringsborden. Dit komt mede door de grote hoeveelheid afritten in een korte afstand. Automobilisten hebben simpelweg te weinig tijd om alle informatie te verwerken, het overige verkeer in de gaten te houden en tijdig van rijbaan te wisselen. Dit heeft het vele abrupte wisselen van rijstrook tot gevolg.

Volgens de ANWB liggen oplossingen is onder andere betere belijning en het meer ruimte laten tussen bewegwijzeringsborden.


Bron foto: ANWB

 

Zwaargewonde na schietpartij Zijde Boskoop

Zwaargewonde na schietpartij Zijde Boskoop

Boskoop - In een woning aan de Zijde in Boskoop is afgelopen nacht een persoon zwaargewond geraakt na een schietpartij. Het slachtoffer raakte dusdanig zwaargewond dat hij met een spoedtransport naar het ziekenhuis is gebracht en direct moest worden geopereerd. Voor...

Share This

Deel dit!

Deel het bericht met al je vrienden!