Rotterdam – De gemeente start vandaag een publiekscampagne om Rotterdammers op te roepen om lokaal en online te winkelen. Veel lokale ondernemers zien vanwege de coronamaatregelen hun klandizie sterk teruglopen en bieden talloze online mogelijkheden aan om hun waar te verkopen. Hoe meer Rotterdammers daarvan gebruik maken, hoe beter Rotterdamse ondernemers deze winter in coronatijd doorkomen.
De campagne “Rotterdam. Sterker door lokaal online winkelen” is onderdeel van het Winterprogramma, waarmee het college van burgemeester en wethouders Rotterdamse bewoners en ondernemers tijdens de komende winter zoveel mogelijk verlichting wil bieden. De oproep om lokaal en online te winkelen zal vanaf vandaag op abri’s en informatieschermen door de hele stad en in verschillende (social) media te zien zijn.
Wethouder Barbara Kathmann (Economie, wijken en kleine kernen): “Zo lang we met deze strenge maatregelen te maken hebben zit een dagje shoppen of een bezoek aan een café of restaurant er even niet in. Maar online bestellen bij je favoriete toko, marktkraam of interieurzaak kan gewoon, want de meeste hebben een webshop of een bestelservice. Dus kruip achter je computer of pak je telefoon en help je lokale Rotterdamse ondernemer deze lastige tijd door!”
Rotterdam trekt ondernemers over de digitale streep
Naast deze oproep om lokaal en online te winkelen, stimuleert de gemeente ondernemers op verschillende manieren om te digitaliseren of om hun zaak online zichtbaarder te maken. Zo biedt de gemeente met het programma “MKB010>>Next” betaalbare trainingen in digitale vaardigheden aan, en zijn er nog vouchers beschikbaar van de subsidieregeling voor ondernemers die willen investeren in digitalisering. Ook is er een uitgebreide digitale goodiebag met tips voor ondernemers in coronatijd.