Waterventilator ingezet bij gaslek in kruipruimte Lepelaarhoek Spijkenisse

Date:

Deel bericht:

Spijkenisse – Vanmorgen is de brandweer iets voor half 11 opgeroepen voor een gaslek aan de Lepelaarhoek. In een kruipruimte van een woning was een gasleiding kapot gegaan.

Het ging om een leiding die van de gasmeter naar bijvoorbeeld het gasfornuis of cv-ketel gaat. De kruipruimte stond vol met water. Hierdoor waren de wanden van de ruimte verrot en kon het gas zich verplaatsen naar de kruipruimtes van de 2 woningen ernaast. De bewoners van de 3 getroffen woningen moesten door het lek de woning verlaten.

- Advertisement -

Om de situatie veilig te maken moest het opgehoopte gas uit de kruipruimtes. Een gewone ventilator op elektriciteit kon hiervoor niet gebruikt worden, aangezien elk vonkje het gas kan doen laten ontbranden. Daarom is een speciale waterventilator ter plaatse gestuurd. Door water door het apparaat te spuiten begint een groot schoepenrad te draaien. Door een grote buis wordt de wind de kruipruimte ingeblazen en kan door de overdruk het gas eruit worden geblazen. Na ongeveer 20 minuten was dit voltooid en was de situatie veilig. Omdat de netbeheerder Stedin geen eigenaar was van de leiding hebben zij het overgedragen aan een loodgieter die de reparatie verder zal afhandelen.

- Advertisement -
spot_img

Gerelateerd

Forse rookontwikkeling bij brand in hooibalen Burgemeester Van Walsumstraat Mijnsheerenland

Mijnsheerenland - In een weiland aan de Burgemeester Van Walsumstraat in Mijnsheerenland is zaterdagavond brand uitgebroken in een...

Motorrijder komt ten val en raakt gewond Schenkelweg Spijkenisse

Spijkenisse - Zaterdagmiddag 13 april rond 15.21 uur heeft er een ongeval plaatsgevonden. Het ongeluk gebeurde op het kruispunt...

Kat uit woning gered na flinke brand Gentiaanstraat Spijkenisse

Spijkenisse - Vanmiddag om iets voor 3 uur is er brand ontstaan in een appartement. Er kwam zwarte...

Grote brand legt restaurant kinderboerderij volledig in de as 3e Barendrechtseweg Barendrecht

3e Barendrechtseweg, Barendrecht - Zaterdagmiddag 13 april rond 13.52 uur is er brand uitgebroken in een restaurant op...