Als ondernemer in Rotterdam of in de omgeving van deze grote stad wil je natuurlijk dat jouw bedrijf op rolletjes loopt. In dat geval kunnen de onderstaande do’s en don’ts handig zijn om door te lezen.
Do: Zakelijk leasen
Moet je continu van hot naar her in Rotterdam en ben je veel op de weg te vinden? Dan is een auto in dit geval een belangrijk onderdeel van jouw onderneming. Als je nog op zoek bent naar een zakelijke auto, dan kun je een auto leasen. Een leaseauto kan namelijk een echte uitkomst bieden. Als je als ondernemer een auto wil leasen, kun je kiezen voor bijvoorbeeld financial lease. Met financial lease is de auto economisch gezien van jou, en kun je als ondernemer gebruikmaken van de fiscale voordelen die gekoppeld zijn aan deze leasevorm. Zakelijk leasen is dus ook nog eens erg gunstig, vooral wanneer je kiest voor financial lease.
Do: Overweeg om personeel aan te nemen
Daarnaast kan het ook een echte do zijn om personeel aan te nemen. Als je bijvoorbeeld wil groeien als ondernemer, kan personeel je daarbij helpen. Door personeel aan te nemen, kun je verschillende klussen uit handen geven en verdelen onder het personeel. Dit geeft jou weer de ruimte om je te focussen op andere, nieuwe taken. Daarnaast kan personeel natuurlijk nog veel meer voordelen opleveren: denk daarbij ook aan bijvoorbeeld gezelligheid op de werkvloer, een fijn team en meer naamsbekendheid.
Don’t: Niet meegaan met de ontwikkelingen
De wereld verandert continu: ook als het gaat om het werkleven. Denk bijvoorbeeld aan automatisering die te merken is in verschillende sectoren, de steeds groter wordende rol van duurzaamheid of het belang van internet bij bedrijven. Dit soort ontwikkelingen zijn erg belangrijk om op in te spelen als bedrijf zijnde. Zo laat je merken aan de buitenwereld dat jouw bedrijf zich ook continu aan het ontwikkelen is en kun je ook voorkomen dat je met jouw bedrijf stil komt te staan.
Don’t: Onoverzichtelijk te werk gaan
Daarnaast is het ook slim om eens te kijken naar de manier van werken. Wordt er bijvoorbeeld eerst een planning gemaakt om de taken uit te kunnen voeren, of wordt er zonder overzicht gewerkt? Als je onoverzichtelijk te werk gaat, kan dat juist voor veel onrust zorgen en natuurlijk ook voor veel onduidelijkheid. Vooral als je samen met anderen werkt is het prettig om overzichtelijk aan de slag te gaan: maak bijvoorbeeld een lijst met taken die voor iedereen duidelijk is.