Veel ondernemers zweren bij hebbedingetjes waarop hun logo prijkt. Het werkt als gebruiksartikel én als reclamemateriaal. Hoe mooier je logo, des te gewilder is bijvoorbeeld een bedrukte bidon – indien gewenst gepersonaliseerd. Waarom werken deze promotieartikelen zo goed? En welke give aways kun je nog meer opsieren met jouw bedrijfslogo en – informatie? Lees hieronder alles over deze vorm van slimme marketing. Een bidon is hier het uitgangspunt, maar de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt.
Zichtbaarheid tot in alle uithoeken van de wereld
Een bidon bedrukken is het perfecte voorbeeld om de proef op de som te nemen: je laat jouw in het oog springende logo op een aantal van deze handige drinkflessen aanbrengen, je deelt ze uit aan personeel, klanten en andere betrokkenen, en ze worden overal mee naartoe genomen. Naar het werk, naar de sportclub en op vakantie. Tot en met alle uithoeken van de wereld is jouw onderneming dus zichtbaar. Let op: hoe eenvoudiger de vormgeving van logo en tekst, des te sneller is duidelijk wat jouw organisatie te bieden heeft. Eventueel kun je ze overigens personaliseren, dat maakt deze give away nóg specialer.
Give away, sponsoring of merchandise? Het kan allemaal!
Behalve bidons vind je op de website Promofit talloze andere relatiegeschenken (give aways, met een eigentijdse term). Maar het is niet gezegd dat je deze items allemaal gratis weggeeft. Er zijn veel bedrijven die er een heuse webshop met merchandise op na houden. Dat kan een frisdrankmerk zijn, een rockband die mede door zijn iconische logo beroemd wordt, of zelfs een Amsterdamse specialist in tafelzuren. Zoek uit wat de kansen zijn op dit gebied, want niet elke onderneming leent zich hier natuurlijk voor. Een derde voorbeeld van promotie via kleding is sponsoring. Dat werkt niet alleen bij sportteams!
T-shirts als herkenbare en vlotte bedrijfskleding
Daar komt een vierde optie bij: bedrukte T-shirts als bedrijfskleding. Zo loopt het personeel er herkenbaar en vlot bij, en vormen ze waar dan ook een visitekaartje en aanspreekpunt. Denk ook aan speciale gelegenheids-T-shirts, bijvoorbeeld voor je horecapersoneel op Koningsdag.
Duurzaamheid: mensen gooien bruikbare spullen zelden weg
Het aanbod op de zojuist genoemde website is vrijwel onbeperkt. Want welk gebruiksartikel is er nou níet geschikt om jouw logo op te drukken? Van duurzaam vervaardigde pennen – het oer-relatiegeschenk dat nog altijd werkt – tot eco-verantwoorde rugzak, shopper van organisch katoen én de bidon: zoek maar op Tacx bidon Shanti. Dat je als ondernemer ook met dit onderdeel groener denkt, behoeft geen nadere toelichting. Het mooie is: deze spullen gaan lang mee, en wie zo’n bidon, shopper of rugzak cadeau krijgt, gooit het zelden weg. Omdat het bruikbare spullen zijn.