Klassieke manieren voor bedrijven om aan klanten te komen

Als bedrijf zul je enkel goed presteren als je genoeg klanten hebt. Schort het momenteel echter nog aan je klantenbestand? Dan wordt het tijd om hier wat aan te doen! In dit artikel bespreken we wat klassieke manieren die bewezen hebben dat ze extra klanten voor je binnen kunnen halen.

Flyers

De eerste klassieke manier voor bedrijven om aan klanten te komen is door flyers uit te delen of op te hangen. Hierdoor grijp je meteen de aandacht van mensen. Als je bijvoorbeeld pizza’s verkoopt, zal iemand sneller geneigd zijn om een bestelling bij je te plaatsen als ze thuis je flyer hebben liggen met je contactgegevens. Hierbij is het zaak om flyers te hebben die van een hoge kwaliteit zijn. Via plekken als Printis.nl kom je aan dit soort flyers.

Kranten advertenties

Ten tweede heb je krantenadvertenties. Veel mensen denken dat dit een gedateerde vorm van reclame maken is, maar het is niet voor niets dat de grootste bedrijven in Nederland hier nog gebruik van maken. Mensen die de krant lezen hebben over het algemeen wat meer te besteden, waardoor de kans groot is dat je klanten werft die bijvoorbeeld voor een wat luxueuzer product in je assortiment gaat.

Mond tot mond reclame

Verder is mond tot mond reclame een cruciale manier van klanten werven. Het mooie is dat je hierbij niet veel aandacht aan marketingpraktijken moet besteden. Als je product of dienst van een ontzettend hoge kwaliteit is en je klanten het gevoel geeft dat ze speciaal zijn, zullen mensen vanzelf aan deze vorm van reclame doen. Probeer daarom tot het gaatje te gaan zodat je van mond tot mond reclame kunt profiteren.

Beurzen

Beurzen zijn echt dé plek om je bedrijf in de schijnwerpers te zetten en direct in contact te komen met je doelgroep. Het leuke van beurzen is dat je op een ontspannen en informele manier je producten en diensten kunt presenteren. Mensen die beurzen bezoeken, zijn vaak al geïnteresseerd in jouw branche, wat betekent dat je een publiek hebt dat openstaat voor wat je te bieden hebt. Deel flyers en visitekaartjes uit, doe mee aan informele praatjes en bied eventueel proefproducten of demonstraties aan. Zo kom je hoe dan ook aan nieuwe klanten.

Industrie evenementen

Tot slot is het geen slecht idee om evenementen in je industrie te bezoeken. De kans is namelijk groot dat je hier mensen tegenkomt van je doelgroep. Denk dan bijvoorbeeld aan het bezoeken van een mode evenement als je hoge kwaliteit kleding materialen aflevert. Doe goed onderzoek naar welke industrie evenementen in de buurt van jouw plaats zullen vinden en zorg dat je hierbij aanwezig bent en ook nog eens een goede indruk maakt.


Dit artikel wordt u aangeboden door een adverteerder. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via  Adverteren.


 

- Advertisement -
- Advertentie -

Laatste nieuws

- advertentie -

Meest gelezen

Like ons ook op

9,411FansLike
640VolgersVolg
8,277VolgersVolg