Het beursseizoen komt eraan, bereid je voor met deze tips

Het eind van het jaar naderd en dat betekent ook dat het beursseizoen er weer aan komt. Voor bedrijven de uitgelezen kans om meer klanten binnen te halen, maar misschien ook wel om nieuwe partners te vinden. Het is daarom juist belangrijk om goed voorbereid hier heen te gaan. In deze blog geven we jou een aantal tips zodat jij en jouw bedrijf het gespreksonderwerp van de beurs zijn.

Wie komt er op af?

Voordat je weet wat je wilt promoten is het belangrijk om de doelgroep van de beurs in te schatten. Komen er particulieren op af? Of bedrijven die opzoek zijn naar nieuwe werkrelaties? Je moet vooraf een helder beeld hebben wat het doel is van de bezoekers. Als je dit weet kun je bepalen hoe je op deze doelen in kan spelen.

Wat wil je laten zien?

Nadat je weet wie er op af komt kun je bepalen wat je wil laten zien. Verkoop je bepaalde producten en komen er grote bedrijven op de beurs af. Zorg dan dat je prijzen bij de hand hebt met grote staffels. En andersom hetzelfde uiteraard.

Maak verder voor jezelf een helder lijstje met wat je wilt meenemen. Een drukkerij bijvoorbeeld maakt het volgende lijstje:

Straal professionaliteit uit

Je wilt natuurlijk dat mensen die langs jouw stand lopen het gevoel hebben dat jouw bedrijf een serieuze speler is op de markt. Straal daarom professionaliteit uit door je logo of bedrijfsnaam op verschillende manieren terug te laten komen. Je kan bijvoorbeeld een roll-up banner neerzetten of beurstapijt bedrukken met je eigen logo. Hierdoor zien mensen dat je geld en moeite erin hebt gestopt.

Weet hoe je je merk moet verkopen

Heb je eenmaal de aandacht van de bezoeker, dan is het natuurlijk belangrijk dat je je product kunt verkopen. Een sales praatje kan je enorm helpen met het verkopen. Oefen dit daarom vooraf bij vrienden of collega’s. Laat hen je feedback geven zodat je jezelf kan verbeteren.

Je eigen uitstraling

Zo, alles staat, alles is goed voorbereid, nu jouw uitstraling nog. Je hoeft niet altijd in pak rond te lopen op een beurs. Bedenk vooraf hoe mensen zich kleden. Zorg dat je dezelfde dresscode draagt maar maak het uniek. Ook hier wil je mee opvallen, laat je creativiteit dus zijn gang gaan!


Dit artikel wordt u aangeboden door een adverteerder. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via  Adverteren.


 

- Advertisement -
- Advertentie -
- Advertentie -

Laatste nieuws

- advertentie -

Meest gelezen

Like ons ook op

9,411FansLike
640VolgersVolg
8,251VolgersVolg
- advertentie -